Mi a tartalommarketing és hogyan kapcsolódik a keresőoptimalizáláshoz?

Mi a tartalommarketing?

Mi a tartalommarketing?

Ahhoz, hogy napjainkban sikeres lehessen és az is tudjon maradni egy vállalkozás, szinte elengedhetetlen, hogy ne hirdesse magát különböző online felületeken. Ha egy cég szeretné felvenni a versenyt a vetélytársakkal, akkor manapság már ismernie kell, hogy mi a tartalommarketing és az ezzel kapcsolatos folyamatok. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás arról szól, hogy a szolgáltatást igénylő weboldalak minél előrébb soroltassanak a böngésző keresőmotorjának a találati listáján. Ehhez már önmagában is elég közel áll, hogy mi a tartalommarketing, mivel minden elsődlegesen a szövegek belső felépítésén múlik. Emellett persze a külső megjelenés, azaz a megfelelő formázás is kulcsfontosságú, nem beszélve az olyan adalékokról, amelyek még ízlésesebbé tehetnek egy reklámot.

A hirdetést rendkívüli mértékben feldobhatja a tematika alapján gondosan megválasztott képi aláfestés. Utóbbinak lényegében nincs sok köze ahhoz, mi a tartalommarketing, mégis szorosan kapcsolódik hozzá. A jól felépített írás minden esetben keresőbarát, az online világban ez az egyik legjelentősebb szempont. A fontossági sorrendben ezt a figyelemfelkeltő jelleg követi, tehát érdekesnek kell lennie, lényegében a célközönség igényeit célozza meg. Léteznek hosszabb és rövidebb verziók is.

Előbbiek a komolyabb blogbejegyzéseket, a weboldalak szövegi tartalmát valamint a keresőoptimalizáláshoz szükséges írásokat foglalják magukba, míg az utóbbiak leginkább a szlogenekre, illetve a közösségi médiában való beírásokra vonatkoznak. Ennyi körbejárásból még mindig nem teljesen kivehető, mi a tartalommarketing, mert az említetteknél ez jóval többet, valami mélyebbet jelent. Semmiképp sem a felületesség a releváns tényező, hanem sokkal inkább a részletesség és az adott termékekre, szolgáltatásokra való koncentráltság áll a középpontban. A fentiek tudatában felesleges taglalni, hogy kinek és miért van szükség erre.

Most, hogy részben már tisztázódott, mi a tartalommarketing, már nem kérdéses: minden cégnek és vállalatnak nélkülözhetetlen ennek a speciális marketingtevékenységnek az alkalmazása. Ez egy olyan dolog, amibe bele lehet ugyan tanulni, viszont az elején és amíg teljesen ki nem ismerjük a működését, mindenképpen érdemesebb a szakértők hozzáértését igénybe venni. Olyanokét, akik megfelelő referenciával és bőséges gyakorlati tapasztalattal rendelkeznek a szakmában, mert ők pontosan tudják, mi kell az eredményességhez, a felvirágoztatáshoz, mi a tartalommarketing, továbbá a köré épülő részfolyamatok alkalmazásával is teljes mértékben tisztában vannak. Ha még most sem lenne világos, mi a tartalommarketing valójában, bele kell kezdeni és tüstént világosabb lesz az összkép.